Balondan Dünya

Herkese merhaba,

Biz Hazal ve Enes. Liseden beri arkadaşız, üniversiteden beri beraberiz. Yani 9 yıldır birlikteyiz 🙂 28 yaşında ve doğma büyüme İstanbulluyuz. Ben özel bir hastanede diyetisyen olarak çalışıyorum, Enes ise yabancı özel bir şirkette geoteknik mühendisi. Yani size kurumsal hayatın içinden hatta tam  merkezinden sesleniyoruz. İzinlerin az ve belki biraz da zor kullanıldığı bir yer kurumsal hayat, ama bulduğumuz her fırsatı değerlendirmeyi hedef edindik kendimize.

Hazal ve Enes

Öğrencilik yıllarımızda İstanbul’u dip köşe gezdik. Bu süreç içinde ben İngiltere, Paris, Moskova, Roma-Floransa, Selanik-Kavala, Sakız adası, Balkanlar turu yapma şansı buldum; Enes de Erasmus’a giderek İspanya-Portekiz dışındaki Avrupa ülkelerinin çoğunu gezdi. O yüzden bundan sonraki hedefimiz önceden gittiğimiz yerlerde birbirimize rehberlik yapıp anılarımıza yenilerini eklemek ve hiç gitmediklerimizi ise dip köşe beraber keşfetmek. Türkiye’deki gezilerimiz dışında Avrupa’da son 1.5 senede Prag, Viyana, Budapeşte, Brugge, Gent, Atina, Torino, Como, Bergamo ve birkaç saatlik bir Milano gezimiz oldu.

Balondan Dünya Halfeti

Gezi anlayışımız sokaklarda kaybolmak, şehrin dokusunu ve insanlarını tanımak üzerine. Müze, saray vb önemli yerleri elbette geziyoruz ama uzun uzun havayı solumak, manzaralara doymak, mimari yapısını incelemek bizim için gezileri daha cazip kılıyor. Ve tabi ki yeni tatlarla tanışmak! Gittiğimiz yerlerde bazen gezmekten yemek yemeyi unutsak da yerel tatları tatmadan asla dönmüyoruz.

Balondan Dünya - Charles Bridge
Balondan Dünya – Charles Bridge

Diğer gezilerimize bütçe ayırabilmek açısından maliyeti düşürebilmek için ve biraz da garantici olmamızdan dolayı her şeyi önceden ayarlıyoruz. Oteller, biletler, transferler.. Bu durum çoğunlukla aksilik yaşamamızı da engelliyor. Ama şimdiye kadar 2 aksiliğimiz oldu. Birinde Atina’da konaklayacağımız AirBnb evinin yerellerin bile girmek istemediği bir mahallede olduğunu uçaktaki Yunan bir kadından öğrendik. Diğerinde ise Torino’da gittiğimiz müzede elektrikler kesilince çantalarımız yer altındaki depolarında kilitli ve biz de bu nedenle 2.5 saat müzede mahsur kaldık veee o çok önceden ayarladığımız trenimizi kaçırdık. O zaman gülmemiştik ama geri dönüp bakınca gülünüyor 🙂

Balondan Dünya

“Biz ne yapıyoruz, neden/nasıl yapıyoruz”u anlatmak ve gözümüzden dünyayı göstermek için bir blog ve instagram sayfası açtık. Ben yazıyorum, Enes son kontrolleri yapıyor. Bu yolculukta okuyarak, hatta uygulayarak bize eşlik ederseniz ve en az bizim kadar zevk alırsanız çok mutlu oluruz 🙂

Şimdiden tanıştığımıza çok memnun olduk!

Instagram: @balondandunya

blog: www.balondandunya.com

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here