Şebnem Goldenberg

Merhaba,

Ben Şebnem, gezmeyi yeni yerler görmeyi, yeni deneyimleri çok seviyorum, gezmediğim zaman sanki bir şeyler kaçırıyormuşum gibi geliyor.

Yaptığım gezilerde fotoğraf çekmek vazgeçilmezim. Gezileri yazmak ise sonradan fark ettiğim bir keyif. Ve gezilerimizi ve fotoğraflarımı  www.sebnemgoldenberg.com sayfasında yazmaya ve paylaşmaya başladım.

Bugüne kadar 56 ülke gezdim bazılarına birkaç defa gittim. Eşim de benim gibi gezmeyi sevince gezi yaşamımızın bir parçası oldu. Oğlum aramıza katıldığında “çocukla artık evde oturursunuz” diyenlere inat hiç hızımızı kesmedik ve daha 4.5 aylıkken ilk gezisini yapıp 14 aylıkken Afrika’da safariye çıktı.

Guetemala

Tüm gezilerimizi kendimiz planlıyoruz ve gezilerimizi karavanımızla, arabamızla veya uzaklara gittiysek oradan karavan veya araba kiralayarak yapmayı seviyoruz.

Gezi ile ilgili ilk anılarım çocukluğumda ailemle ve araba ile yaptığımız Avrupa   gezilerimiz. Bu gezilerde benim gezi tutkumun ilk tohumları atıldı diye düşünüyorum. Daha sonra üniversite döneminde inter rail biletini alıp trenle bütün Avrupa’yı gezmiştim.

Ama en büyük gezilerimi, iş hayatına atılıp mimarlık kariyerinde bir parça ilerleyip kendi paramı kazanmaya başlayınca planlamaya başladım.

Evlendiğimde ise benim gibi bir gezi tutkunu olan eşimle bu planları gerçekleştirmeye geçtik.

İlk büyük seyahatimiz internet’in olmadığı zamanlarda yaptığımız Hindistan gezisi oldu. Geziyi planlarken ne internet üzerinden otel rezervasyonu yapabildik nede nereler gidilir bakabildik. Bir dostumuzun İngiltere’den getirdiği Hindistan gezi rehberinden başka elimizde hiçbir şey yoktu. 15 gün süren gezi sırasında ise dünya ile tüm iletişim kesilivermişti.

Daha sonra bir karavan alıp uzak yakın birçok yere gittik. Ama karavan ve seyahat bizim için o kadar vazgeçilmezdi ki çıtayı biraz daha yükseltip 1-2 yıl sürecek Amerika seyahatini planlamaya başladık. Şirketimizi kapatıp yollara çıkmak için heyecanlanıyorduk.

Sonunda 1993 yılında Karavanımızı Haydarpaşa limanından konteyner gemisin koyup Amerika’ya yola çıktık. İlk Türk plakalı araba Amerika’ya gidiyordu. Hala internet olmadığından başımıza neler gelecek bilmeden çıktığımız bu yolculuk bir seneden fazla sürdü Kanada’dan Arjantin’e Kuzey ve Güney Amerika’yı gezip yaklaşık 40 000 km yol yapıp birbirinden güzel anılarla Türkiye’ye döndük.

Dönüşte çalışma hayatı başladıktan ve oğlumda aramıza katıldıktan sonra bile gezilerimiz hep devam etti. Asya, Afrika, Amerika ve Avrupa’ya birçok gezi yaptık.

Ve yeni geziler sırada…

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here