Yılmaz Akgül ve Eşi

Merhaba Eskişehir’de üniversiteye gittiğim yıllarda fotoğraf çekmeye bir arkadaşımın makinesi ile 1991 başladım.  Bir yıl boyunca çektiğim tüm fotoğrafların ayarı aynıydı ve kimi kötü kimisi ise gayet başarılıydı. Sonrasında kendimi fotoğraf alanında geliştirdim ve bu bende tutku halini aldı.

Fotoğraf çekmeye başlayınca da bana yollar görüntü, öncelikle kısa geziler yaparken sonrasında gezilerim uzak yerlere dönüştü.

Yılmaz Akgül Seyyah

2006 yılında ilk yurt dışına çıkmamızın ardından pek çok gezi yaptık. Evet burada da gördüğünüz gibi çoğul konuşuyorum çünkü gezilerimizi eşim ve iki çocuğumla birlikte yapıyoruz. Gerçi son dönemde  çocuklar büyüyüp bizimle gelmek istemeyince eşimle birlikte veya tek başıma yaptığım gezilerin sayısı da arttı

Yılmaz Akgül

Benim mutlaka en az bir veya birden fazla gidilecek yerler planım olur, olmazsa rahat edemiyorum. İki ay sonra iş toplantısı için şuradayım,  Haziranda Adana var , Temmuzda Venedik gibi önümde hep gezi planları, bunların gidilecek yerleri, otel seçimleri  derken günleri saya saya tatil hayali ile yaşıyorum.

30 senedir fotoğraf çekiyorum. Eskişehir, Bursa, İzmit, Ankara, Adana gibi illerde gösteriler ve kişisel sergiler yaptım.

Yılmaz Akgül Mısır

Genelde gece yıldız fotoğrafı veya gece şehir manzaraları çekiyorum.  Çocuklarla seyahat ettiğim için onları akşam otele bıraktıktan sonra ben tekrar çıkıp fotoğraf için şehrin sokaklarında dolaşıyor ve fotoğraf çekiyorum. Bir keresinde Madrid’de gece saat on gibi fotoğraf çekmeye çıktım, Gran Via caddesindeki binaların fotoğraflarını çekerken birden caddedeki tüm binaların ışıkları kapatıldı, aydınlatma gidince de benim planlar değişti ve çekim iptal oldu.

Gezgin Yılmaz Akgül

Bir keresinde de Barselona’dan dönüş uçağım sabah 5 gibiydi bu geceyi otelde geçirmeyeyim 11 gibi hava alanına giderim orada freeshop’ta vakit geçiririm dedim ancak hava alanında saat 11 de bütün ışıkları söndürüp hava alanını kapatıp gittiler  bizler koridorda uçak bekledik. İstanbul gibi 24 saat yaşayan bir şehirden sonra bu durum bana çok garip gelmişti.

Yılmaz Akgül ve Ailesi

Sonuç olarak Dünyada 4 kıtada 26 ülke 200 den fazla şehre gittim, Türkiye’de 50den fazla yer gördüm,  ama  dünya hala çok büyük ve ben sadece %15’ini görebilmişim .

Şimdilerde daha çok video içeriği üretmeye çalışıyorum. Youtube  kanalımı da aktif ediyorum. Instagram’da beni takip ederek fotoğraflarıma ve gezilerime ulaşabilirsiniz.