@ruzgarnereyeeserse

Merhabalar. İsmim Tuba ORHUN. 2018 yılından beri eşimle beraber işlerimizden istifa edip, biriktirdiğimiz para ile teknemizle dünya turuna çıktık. 2018 yılına kadar plazalardan birinde çalışan, gün ışığı görmeden sabahtan akşama kadar bilgisayar basında oturan bir beyaz yakalı idim.

Eşimle tanıştığımız zamandan beri hep koşuşturmalı, stresli hayatımızdan çıkıp, konfor hayatımızı bırakıp hayati keşfetmek hayalimizdi. 2017 yılında teknemiz Frenzy’i alıp hazırlıklara başladık. Evimizi boşalttık, eşyalarımızı dağıttık, tekneyi düzenledik ve teknemiz yeni evimiz oldu.

Tuba Orhun

Tekne diyence lüks bir şey olarak düşünmeyin 😊 ikinci el tekneyi alıp her şeyi kendimiz yaptık ve çok düşük bütçemizle gezimizi yapıyoruz. 2018 ağustos ayında İstanbul’dan yola çıkarak hayalimize yelken açtık. Istanbul’dan sonra Çanakkaleyi geçip Yunanistan, italya’nin sicilya kıyıları, sonra sardinya, ispanya
balear adaları, valensiya, endülüs kıyıları, cebelitarik, fas olarak devam ettik. Daha sonra eşim ve arkadaşı kanarya adalari, cape verde ve sonra Atlantigi geçerek karayiplere taşıdılar evimizi. Ben
maaalesef vize problemleri nedeniyle Atlantigi uçarak geçmek zorunda kaldım. Barbados’ta tekrar mürettebata katılarak saint vincent ve Grenadinler, st.lucia, Dominik, fransız karayip adaları martinik ve guadeloupe ‘u gezdik. Antigua ve Barbuda’ya vardığımızda maalesef covid-19 patladığı için mahsur aldık ve karantina ve sokağa çıkma yasaklarini teknede yaşadık. Bu seyahat boyunca kendime parayla satın alamayacağım bir çok şey kattım. Teknede yaşam hayata bakış acımı başlı başına değiştirdi. Az
ile mutlu olmayı, anı yaşamayı ve konfor alanını terk ettiğinde mutluluğun seni bulduğunu anladım.

Gezgin Tuba Orhun

Teknede denizle, balıklarla ve gece seyirlerinde yıldızla olmak insana aslında bu doğanın bir parçası olduğu hissini hatırlatıyor ve ruhunuza inanılmaz bir huzur getiriyor. Keşfettiğiniz yerler, tanıştığınız her insan hayatınıza dokunduğunda da bu sizin içinize dönmenize ve kendinizde daha önce keşfetmediğiniz birçok şeyi bulmanızı sağlıyor. Karayipler özellikle beni çok etkiledi. Orada insanların az ile mutlu olmaları, sakin ve stressiz yaşamları, pozitif halleri benim farklı bakış acıları kazanmami sağladı. Daha once hic denizcilik deneyimim olmadigi icin yolculukta cok zorluk cektigim zamanlar oldu, aglayarak geri donmeyi dusundum zamanlar ama ertesi gun yeni bir yeri kesfedince, cennet gibi bir koyu gordugumde tum bu olumsuzluklari bir anda unuttum gitti. Yolculuk boyunca denizde firtinalara da yakalandik, deniz tutmasından yemek yiyemedigim günler oldu ama bunlar beni eski
Tuba’dan daha cesaretli, kendine güvenen ve maceracı bir insan yaptı.

Yolculuk maceramızı Instagramdan @ruzgarnereyeeserse kanalımızdan ve youtube’da aynı isimdeki kanalımızda insanlarla paylaşarak yaşamımıza onları katmayı, hep yola çıkma hayali olan ama cesaret bulamayan birçok insani cesaretlendirmeyi istiyoruz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here